Gondolom mindenki tudja már hogy mi is ez a dolog, de ha nem akkor is.
Vessünk is egy pillantást a felületre:
A játék gombjára kattintva azonnal bekerülünk egy minimalista viszont igen szép környezetbe (persze ez is ízlés kérdése,) ahol az elsődleges és másodlagos szerepkörünket tudjuk megadni. A háttérben zümmögő zene még letisztultabb mint az eddigi. Egy szóval nem nagyon van rajta mit kritizálni, úgy jó ahogy van, hibát keresve sem találnék rajta, maximum azt hogy túl üres, de ez már tényleg csak kukacoskodás lenne.
Hacsak nem egyéni rangsoroltról van szó, akár tetszőleges számú baráttal is játszhatsz (maximum 5-ig természetesen), de ez már nem külön opció ként jelenik meg a játékmód kiválasztásakor.
Térjünk is át a legtöbb tartalommal rendelkező részére a dolognak. Miután kiválasztottad a tetszőleges szerepeid és megtaláltad a játékpartnereid a hős választó és kitiltó fázis következik. A menet a következő:
Először mindenki kiválaszthat egy tetszőleges hőst akivel hamarosan szeretne játszani, ha mind az öten megvagytok és az idő letelt a kitiltási fázisra kerül a sor. A sorban szereplő utolsó három ember tud tiltani, egyet-egyet mindhárom fő csapaton ként. Miután ez megvan egyenként felváltva választanak hőst a játékosok, és amint ez megvan elkezdődik a játék.
Na de mi is a bökkenő?!
Alapelven a rendszerrel semmi, mattul működik és megbízhatóbb mint az eddigi hősválasztó képernyő. A legnagyobb kritikát az kapta hogy míg a régi rendszerben a nem véglegesítő játékosoknak automatikusan véglegesítésre került a karakterük, addig az új hősválasztóban büntetéssel jutalmazza a rendszer azt a játékost aki nem tette ezt meg. Nem is akármekkora büntetéssel, hanem akkorával mintha elhagytál volna egy meccset.
Személy szerint nem értem miért osztja ez meg a közönséget. Az elkövetkezendő sorok csak és csakis az én véleményem kifejtései. Kérem csak az olvassa tovább aki tisztában van ezzel.
Jó vagy rossz? És miért az ami?
Nem tudom nyíltan és őszintén azt mondani hogy jó dolog. Addig rendben, hogy kidobja azt a játékost rendszer aki nem választott hőst. Ez még elfogadható lenne. Esetleg kapna az illető maximum 5 percet aztán mindenki menne a maga dolgára. Kibírnánk? Hááááát, jó kérdés, talán ki. Az viszont hogy kemény negyed-fél órákkal tudja sújtani a rendszer a játékost, csak azért mert nem nyomta meg a véglegesítés gombot a karaktere kiválasztása után, talán kicsit kegyetlen. Ez bizony kifogásolható dolog a rendszerben.
Személy szerint nem szorulok rá a funkcióra. Mivel kitárgyaltuk a dolgok emberi oldalát, jöjjön a következő:
Játékmechanikailag mi szükség is van erre?
Szóval. Szükség van arra hogy ne véglegesítsük a hősünk, hanem a rendszer tegye meg helyettünk?
Aaaabszolúte NEM! Kiválasztod a hőst akit preferálsz és rányomsz a véglegesítés gombra. Kész, semmi komplexebb. Ez minden amit egy játékosnak a hősválasztó képernyőn meg kell tennie, se több, se kevesebb.
Vajon mire gondolt a Riot Games ezzel a feleslegesnek tűnő funkcióval kapcsolatban?
Valószínűleg az inaktív, AFK játékosok szűrése volt a cél. Tény, hogy ennek a funkciónak köszönhetően ha minimálisan is, de kevesebb a kezdetektől bázison állomásozó játékosok száma.
Emlékszel még a régi champ selectre? Előfordult már veled hogy egy játékos a játék kezdete óta a forrásnál napozott? Ugye, talán ritkán is, de előfordult. Persze, lehet ezernyi ok, hibás driver, hiányzó keretprogram, és a többi, viszont az is előfordulhatott hogy az adott játékos a hősválasztó képernyőnél jött rá hogy nincs kész a házija, vagy éppen elkésik az első randiáról, vagy tudom is én, hatodjára gyulladt ki a szomszéd háza.
Egy szó mint száz!
Az új hősválasztó köszöni szépen jól van, és világosabb fényben tündököl mint valaha! Remekül működik és esélyes hogy ezután nullára redukálódik a szomorú top main supportok és társaik száma.
Egyetlen apró baki van a dologban, ami talán több kellemetlenséget tartogat mint nem, de a szorgos játszani akaró játékosok számára ez fel sem fog tűnni. Idővel mindenki megszokja, mindenki boldog lesz, és valamennyivel boldogabb szezonnak nézünk elébe.
Köszönöm a figyelmed kedves olvasó, legközelebb találkozunk.
Üdvözlettel: Tetth, EUNE.